
onujące strony to cel dla większości firm, daje to możliwość dotarcia do większego grona odbiorców. Jeśli będzie to TOP5 lub TOP3 to prawdopodobieństwo jest jeszcze większe, co sprzyja rozwojowi biznesu i przyczynia się nie tylko do większego ruchu na danej witrynie internetowej, ale także do wzrostu świadomości marki i PR. Wygląd wyników wyszukiwania dziś to niestety nie tylko wyniki organiczne, ale także Google Adwords – czyli kolejna praca dla marketerów.
Współczesny internet a SEO
Współczesny internet zmienił się bardzo na przestrzeni ostatnich lat. Jeszcze 10-15 lat temu nie było wielu aż tak popularnych portali internetowych. Ludzie mają jednak potrzebę dyskusji i dyskusja ta była prowadzona przede wszystkim na forach dyskusyjnych. To fora pełniły rolę dzisiejszych grup, platform społecznościowych. Co ciekawe, takie fora były pozycjonowane w wyszukiwarkach internetowych, a co za tym idzie ich właściciele takie portale mogli monetyzować. SEO od tamtego czasu bardzo się zmieniło, ale trzeba napisać wyraźnie, że dziś w pozycjonowaniu stron liczy się jakość i jeszcze raz jakość.
Czy warto pozycjonować strony internetowe?
W niniejszym artykule zastanowimy się nad tym, czy pozycjonowanie stron to jest w ogóle kwestia legalna, czy nie do końca. Oczywiście jest to legalne. Z całą pewnością można stwierdzić, że zdobywanie linków, optymalizacja treści to są czynności, które nie są zabronione kodeksem karnym czy jakimkolwiek innym. Co innego jednak legalność, a co innego wskazania wyszukiwarek. Na przykład Google zakazuje oficjalnie nielegalnych metod, czy też tak zwanego czarnego SEO, czyli zdobywania chociażby linków spamerskich. Warto o tym pamiętać zajmując się pozycjonowaniem stron internetowych w wyszukiwarkach internetowych. To jednak nie koniec – jeśli będziemy starali się zdobywać linki dla konkurencji, linki niskiej jakości, to nie jest to legalne. Firmy mogą pozwać o naruszenie dóbr i po prostu skierować sprawę do odpowiednich organów!