ce przyjęło się uważać, że pozycjonowanie i optymalizacja to tak jakby dwie różne rzeczy. Optymalizuje się stronę www - jej budowę, treści, szkielet, szablon, układ, sposób prezentowania informacji. Z kolei pozycjonuje się strony – czyli najczęściej zdobywa linki, dba się o całą tą otoczkę marketingową, która może dać bardzo dobre efekty w postaci linków zewnętrznych właśnie. A to linki zewnętrzne są nadal kluczowe w osiągnięciu bardzo dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych, zwłaszcza w Google.
Inwestycja w e-marketing
Czy warto zainwestować pieniądze w usługę pozycjonowania? Współcześnie internet jest jednym z najlepszych miejsc na reklamowanie swoich usług, dlatego że codziennie jest używany przez bardzo dużą ilość ludzi. Najczęściej kiedy ktoś szuka jakiejś konkretnej usługi, czy to w danym mieście czy w kraju, korzysta właśnie z przeglądarek internetowych, by znaleźć odpowiednią ofertę. Z tego powodu, jeśli prowadzimy jakąś działalność, warto posiadać swoją stronę internetową, jednak samo jej posiadanie nie zagwarantuje większej ilości klientów. Najlepszym i najbardziej efektywnym sposobem na reklamowanie swoich usług jest właśnie pozycjonowanie strony internetowej, żeby była wyświetlana jak najwyżej w wynikach wyszukiwania w przeglądarce.
Reklamy nowych stron na portalach społecznościowych
Osoby korzystające z Internetu dobrze wiedzą, jak wiele można znaleźć w nim stron poruszających taką samą tematykę. Dlatego osoby odpowiedzialne za prowadzenie konkretnych stron internetowych starają się przeprowadzać skuteczną ich promocję. Polega ona na przykład na zamieszczaniu na portalach społecznościowych reklam nowych stron internetowych. Takie reklamy mogą także pojawiać się w wyszukiwarce internetowej i wyskakiwać w czasie korzystania z popularnego serwisu You Tube. Dzięki temu wszyscy internauci mogą dowiedzieć się o istnieniu nowej strony internetowej poświęconej jakiejś tematyce. Natomiast dodatkową zachętą dla osób, które już zaglądnęły na nową stronę będą promocje związane z korzystaniem z jej zasobów.